reklama

Ako na hučiaci ventilátor v notebooku

Svoj notebook mam už dva roky. Jednoročná záruka mi skončila a ako naschvál začal hučať ventilátor, pretože odišlo ložisko.. Musel som zisťovať, aké sú možnosti a koľko stojí prípadná oprava.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (55)

Pre upresnenie, mám Acer 5670. Tieto laptopy majú dosť hlučné ventilátory už od novoty, ale čo nastalo pred pár mesiacmi, to som fakt nečakal. Myslel som si, že mi počítač vybuchne v rukách. Najprv iba pri štarte a neskôr už počas celej doby zapnutia. To neuveriteľné hučanie mi trhalo uši.

Na fórach som zisťoval, čo to vlastne môže byť.. Samozrejme, nebol som sám s daným problémom a odpoveď som našiel rýchlo. Do večných lovíšť odišlo ložisko ventilátora. Kedže noťas už v záruke nie je, bol som si vedomý prípadnej ceny za opravu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ale i napriek tomu som zavolal do najbližšieho servisného strediska Aceru v Brne (jedno je ešte vo Viedni). Opísal som situáciu a spýtal som sa na postup a cenu. Laptop im tam musím zaslať poštou, oni ho do 14 dní opravia a pošlú kuriérom naspäť. A cena? 18 Euro ventilátor, 700Kč oprava a ďalších asi 700kč doručenie. Plus ešte nerátam poštovné zaplatené mnou. Takže suma sumárom je to hodne cez 2500Skk a to sa mi zdá byť dosť za jeden ventilátor. A ešte k tomu byť 14 dní bez pracovného nástroja nie je nič moc..

Ďalšia možnosť, ktorá prichádzala v úvahu, bolo kúpiť si niekde ventilátor a vymeniť ho doma. Hm, lenže taký ventilátor na konkrétny typ laptopu nie je také ľahké zohnať. Aspoň ja neviem kde. Na Ebay som ho našiel u chlapíka v USA. Cena bola podobná ako v servise Acer, ale za doručenie na Slovensko chcel ďalších vyše 50 dolárov, teda výsledná suma by bola o niečo nižšia ako v predchádzajúcom prípade, lenže bez záruky, že by som to vymenil bez problémov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hľadal som preto iné riešenie. Otec mi poradil. Kúpil silikónový olej (sprej stojí asi 80 korún) a ja som celý ventilátor vystriekal cez mriežku. Čuduj sa svete, pomohlo. Aspoň zatiaľ. Keď začne vrčať znovu, spreju mám ešte dosť :)

Tak možno to niekomu pomôže..

Juraj Sasko

Juraj Sasko

Bloger 
  • Počet článkov:  75
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Raz som tu, raz som tam... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáInternet & SEOĽudiaFotkaCestovanieLetenky & lietanieSúkromnéRôzne

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu