reklama

Prečo nás fajčiari ešte stále zabíjajú?

Fajčenie je jedna z vecí, ktorá mi seriózne prekáža a najhoršie na tom je, že sa s ním stretávam stále, aj tam kde by som sa nemal...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (30)

Včera som savracal neskoro v noci domov. Bola asi jedna hodina ráno a ja somvošiel cez turnikety do stanice metra. Na tabuli svietilo, že najbližší vlakpríde o 12 minút, tak som sa oprel o stenu a čakal. Spolu somnou tam bolo ešte zopár ľudí. Ako som sa tak rozhliadal po okolí, zrak mipadol na chalana asi v mojom veku, ktorý stál iba pár metrov odomňa. Krvmi stúpla v žilách behom jednej sekundy. Fajčil. Fajčil si tam aj napriekvšeobecnemu zákazu fajčenia vo všetkých priestoroch metra. Zúril som, ale chvílusom rozmýšlal, čo spravím. Podišiel som k nemu a lámavou španielčinousom mu slušne povedal, že v metre sa fajčiť nesmie. On sa na mňa pozrel a arogantneodpovedal, že čo s tým má on. ,,No ty fajčíš a kedže v metre sanesmie fajčiť, tak to nesmieš ani ty.“ odpovedal som. Rozhorčil sa a eštevážnejšie sa na mňa pozrej a povedal: ,,A čo teraz? Ľudia v metre stálefajčia. Je to moja vec.“ Ja som mu pokojne odpovedal, že ešte som v metre nevidelnikoho fajčiť a poslednýkrát som pripomenul, že je to zakázané. On miposlednýkrát odpovedal, že je to jeho vec. Vrátil som sa späť na svoje miesto,otočil sa a vykročil som smerom k turniketom. V madridskom metrestoja vždy strážnici, cez deň to je väčšinou jeden a v noci bývajú vodvojiciach. Podišiel som k nim a povedal som ,,Prepáčte, ale nanástupišti je jeden chalan, ktorý fajčí a ani po mojom upozornení nechceprestať.“ Strážnici sa hneď pousmiali (pravdepodobne som im aspoň trochuspestril inak nudný večer) a nasledovali ma na nástupište. Keď smespoločne dorazili, dotyčný chalan už cigaretu v ruke nemal a schovávalsa medzi ostatnými ľuďmi. Ja som len ukázal jeho smerom a povedal somstrážnikom, že už prestal, tak to je jedno. Oni sa aj napriek tomu trochuporozhliadli a prešli sa po nástupišti. Ja som zatiaľ sledoval pánafajčiara, ako nervózne prešlapuje a ešte viacej postrčil ohorok z cigaretydo koša za ním. Prišiel vlak a ja som sa strážnikom poďakoval a chcelsom nastúpiť. ,,Nie, počkaj na ďalší. Mohol by tu mať kamarátov a ktovie,čo by spravili vo vlaku.“ povedal mi jeden z nich. Tak som čakal ďalšíchasi 15 minút, nechcelo sa mi riskovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou


Toto je môjpríbeh zo včera. Lenže podobné prípady vidím denno denne. Fajčiari, ktorí majúvšetkých okolo na háku a odnášame si to my nefajčiari. Nerozumiem, prečoešte nie je zákon o úplnom zákaze fajčenia na verejných priestranstvách. Zastávky,kluby, reštaurácie, inštitúcie, to sú všetko miesta, kde malo byť už dávnozakázané fajčiť. A nie iba zakázané, ale polícia by mala na to tvrdodozerať a postihovať tých, ktorí sa nechcú prispôsobiť. A nech sa minikto ani len nesnaží nahovoriť, že úplný zákaz fajčenia v reštauráciach a diskotékachby mal negatívne ekonomické dôsledky. Kto sa chce ísť zabaviť, tak sa pôjde ajbez cigaretky, kto si chce dať pivo, dá si ho aj v nefajčiarskej krčme. Krásnympríkladom je Anglicko. Tam trvalo iba pár týždňov, kým sa bary a diskotékyzaplnili tak, ako pred zákazom. Kto chce alebo nevydrží, môže ísť von. Mynefajčiari chceme žiť, piť pivo v krčme a zabávať sa bez toho, aby náspopri tom niekto pomaly zabíjal. Ten, kto pije alkohol alebo droguje zabíja sámseba. Ten, kto fajčí v prítomnosti iných zabíja aj ich. Tak už je podľa mňaten najvyšší čas zastaviť toto svinstvo!!!

Juraj Sasko

Juraj Sasko

Bloger 
  • Počet článkov:  75
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Raz som tu, raz som tam... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáInternet & SEOĽudiaFotkaCestovanieLetenky & lietanieSúkromnéRôzne

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu