reklama

Platba kartou cez internet nie je vždy bezpečná

Transakcie platobnou kartou na internete vykonávam veľmi často. Nakupujem lístky, elektroniku či platím za služby. V Španielsku som však zistil, že pozor si treba dávať vždy, aj pri platbe na portáloch veľkých firiem či organizácií.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)
Obrázok blogu

Môj príspevok sa týka španielskej národnej železničnej spoločnosti Renfe. Chcel som si kúpiť dva lístky. Jeden z Madridu do Barcelony a druhý z Madridu do Valencie. A tak som si otvoril renfe.com a začal hľadanie. V jednom okne som si dal vyhľadať spoje z Madridu do Barcelony, potom som vybral konkrétne vlaky a klikol som ok. Na monitore mi svietil dátum, čas, vlaky a konečná cena 152 euro. Ešte porozmýšlam, povedal som si a vzápätí som otvoril v novom tabe v mojom Firefoxe hľadanie pre Madrid - Valencia. Postupoval som podobne až som dospel k poslednému oknu s výslednou cenou 68 euro. Premýšlal som, či ich kúpiť alebo nie. A veď som tu iba raz, tak prečo nie.. Tak som sa prehodil do prvého okna s hľadaním pre Madrid - Barcelona. Klikol som ešte na upresnenie, že ja som študent a zrazu ma veľmi milo prekvapila cena, ktorá na mňa pozerala zo stránky, bolo to 68 euro. Páradička, ešte aj šťastie sa na mňa usmialo. Vytiahol som kreditku, vypísal som všetky potrebné informácie o mne a mojej kreditnej karte a klikol som na kúpiť lístok Madrid-Barcelona za cenu 68 euro. Moju radosť vystriedalo prekvapenie, keď sa mi namiesto potvrdenia o mnou vybranom lístku zobrazilo potvrdenie o zakúpení lístka Madrid-Valencia. Vtedy som si uvedomil, že niečo nie je v poriadku. Preto som vyskúšal znovu všetky hľadania od začiatku a potvrdilo sa, čo som si myslel. Stránka jednoducho nefunguje korektne ak má užívateľ otvorené dve vyhľadávania zároveň a jednoducho prehodí cenové informácie z jedného okna na druhé, ale údaje o vlakoch a časoch ostanú nezmenené.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja som mal šťastie, pretože som si chcel kúpiť obidva lístky, ale čo ľudia, ktorí si takto zakúpia úplne iný nechcený lístok? Poviete si, veď je to jednoduché, stačí si zažiadať o vrátenie peňazí.. Hm, lenže v Španielsku nič nefunguje tak, ako by malo. V prvom rade, na žiadny email vám z renfe nikdy neodpovedia. A keď sa už aj odpovede dočkáte, tak po viacej ako mesiaci. Ja som sa nedočkal, a preto som sa vybral na hlavnú vlakovú stanicu v Madride (chcel som si nárokovať na vrátenie peňažného rozdielu, za ktorý mi bolo zobrazené, že si lístok kupujem a za ktorý som si ho potom skutočne kúpil=cca 80 euro). Po 45 minútach čakania sa rad na mňa nedostal, pretože moje číslo bolo jednoducho preskočené na informačnej tabuli, a tak som išiel rovno k okienku s mojou žiadosťou. Tam mi arogantná slečna povedala, že toto nie je tá správna kancelária, že musím ísť do ineh, asi 50 metrov cez halu.. Naštvalo ma to, lebo hneď pri vstupe mi povedali, že toto je tá správna.. A tak som sa vybral do tej druhej. Tam bol rad hneď na mne. Začal som vysvetlovať slečnám za priehradkou, čo je môj problém. Tie mi povedali, že to určite nie je možné, ale že ak chcem, môžem spísať sťažnosť. Tak som aj urobil.. Renfe si rezervovalo dva mesiace na odpoveď.. Takže dokopy to dáva asi tri mesiace čakania len na odpoveď..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale tak to v Španielsku chodí, tu proste nič nefunguje a na všetko je čas.. veď kam sa ponáhlať, že? Mňa len neteší fakt, že renfe si vlastne robí s údajmi o kreditnej karte zákazníka, čo len chce a keď on žiada o nápravu, tak musí čakať 2 - 3 mesiace na odpoveď, ktorá vôbec nemusí byť kladná..

P.S. Slovensko nie je jediná krajina, kde nič nefunguje a všetko trvá večnosť ;)

Juraj Sasko

Juraj Sasko

Bloger 
  • Počet článkov:  75
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Raz som tu, raz som tam... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenáInternet & SEOĽudiaFotkaCestovanieLetenky & lietanieSúkromnéRôzne

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu